středa 22. února 2012

Chaud au Chaudron


V naší čtvrti Moufia bylo včera pořádně horko a nebylo to jen počasím. Večer jsme se vraceli z kolejí hodně potemnělými ulicemi, které osvětlovaly jen zapálené koše poházené všude kolem. Možná paradoxně se výtržníci, kteří vymlátili světla a zapálili koše, shromáždili na ulici Mahátma Ghándýho. Zcela výjimečně jsme se rozhodli jít parkem, kterým normálně z bezpečnostních důvodů nechodíme. Měli jsme docela strach, protože od Chaudronu byly slyšet výbuchy. Spojovali jsme si to s masopustními oslavami.

Ráno jsem se vypravil na trh. Zarazilo mě, že autobusy nejedou po stanovených linkách. Vystoupil jsem na nejbližší možné zastávce a šel k Chaudronu pěšky. Už na Deux Canons byla ulice plná odpadků, vysypaných a podpálených košů, kamení a střepů. Semafory byly rozbité, značky vytrhané – blíž Chaudronu byly na ulici převrácená a spálená, občas doutnající, auta. Vládla poklidná atmosféra letního rána a bordel včerejšího večera pomalu uklízeli zaměstnanci města pod dohledem policie.

Nikomu to zdá se nepřipadalo nenormální. Až na mě, který jsem na to hleděl jak Neználek v říši divů. Ptal jsem se paní Paní, co že se to vlastně stalo. Mladí prý demonstrovali proti chomage (nezaměstnanosti). Je pravda, že svou večerní pouliční party vytvořili spoustu práce pro uklízecí čety. Taky zvedli ceny na trhu, kam dorazila tak desetina prodejců, kteří si ihned zvýšili marži. Navíc se tam nedalo skoro nic sehnat. Obchoďák SCORE jsem navštívit nemohl – byl částečně vybrakován, vypálen a vozíky se rozjely do širokého okolí. Před obchodním domem však nebylo nic než střepy a securiťáci ve vymlácených výlohách. Vrátil jsem se s nepořízenou a byl jsem rád, že u nás byl v podstatě klid.










Vice zde: http://www.linfo.re/-L-info-du-jour-/Nuit-de-violences-au-Chaudron,308515?ps=469705#article

Žádné komentáře:

Okomentovat